Formatowanie znaku, akapitu, profesjonalne poruszanie się po dokumencie, obramowanie
6.00 min.
Praca na poziomie znaku, akapitu. Formatowanie obramowania. Wykład prezentuje profesjonalne metody zaznaczania, a potem formatowania.
Rozkład w poziomie na stronie za pomocą tabulatorów
6.00 min.
Rozkład na stronie w poziomie należy do najtrudniejszych. Część osób używa głównie spacji do rozkładu poziomego. Nie wolno tego robić. Stosuj tabulatory.
Tworzenie list numerowanych, wypunktowanych, wielopoziomowych
3.00 min.
Tworząc różnego rodzaju umowy i inne dokumenty z prcyzyjną strukturą stosuj wielopoziomowe listy numerowane. Wyliczanie kolejnych elementów możesz przedstawić w postaci list numerowanych dowolnego typu.
Ustawienia strony
8.00 min.
Ustawienia strony dotyczą marginesów, orientacji kartki, niestatandardowych wielkości papieru (koperty). Musisz swobodnie je kontrolować.
Wstawianie i rysowanie tabel
12.00 min.
Tabelki tworzone w Wordzie są najczęściej wykorzystywane do przetwarzania danych tabelarycznych. Zdarza się również wykorzystywać tabele Ms Word do rozkładu na stronie tekstu i grafiki
Style dla tabeli, powtarzanie wiersza nagłówkowego, numerowanie kolejnych komórek, tabulator dziesiętny w tabeli
10.00 min.
Jak korzystać z zakładki Projektowanie i dostępnych stylów dla tabeli, jak zmodyfikować istniejący styl i utworzyć własny. Gdzie ustawia się powtarzanie wiersza nagłówkowego, Jak ponumerować kolejne komórki, tabulator dziesiętny w tabeli.
Konwersja tekstu na tabele
12.00 min.
Przy imporcie danych z innych programów lub przy eksporcie danych do innych programów może koniecznym okazać się przekonwertowanie danych na plik tekstowy, który nie przechowuje tabel.
Sortowanie danych. Tworzenie formuł.
12.00 min.
Czy w tabeli Ms Word Można sortować tekst i liczby. Jak działają formuły?
Wstawianie elementów graficznych
10.00 min.
Jaki typ plików graficznych może być wykorzystany w Ms Word i jak swobodnie ustawić dokument w tekście, dostosować jego rozmiar i wygląd.
Podziały stron, sekcji, kolumn, zawijanie tekstu
6.00 min.
Opanowanie profesjonalnych metod dzielenia dokumentu na strony pozwoli ci na uniknięcie błędnych i czasochłonnych metod alternatywnych.
Wstawianie elementów niestandardowych
7.00 min.
Jak umieścić w dokumencie znak, którego nie ma na klawiaturze, napisać równanie lub wstawić treść innego dokumentu (z aktualizacją lub nie)
Hiperłącza
4.00 min.
Jak oznaczyć miejsca w dokumencie, do których chcemy się odwołać, jak zrobić hiperłącze do innego pliku
Formularz z ochroną
10.00 min.
Wstawianie i wypełnianie formularza z różnymi polami w środowisku chronionym hasłem.
Automatyzacja wyglądów-malarz formatów
3.00 min.
Pierwsza automatyzacja pracy związana z kopiowaniem wyglądów. Ja szybko przenieść wygląd z jednego akapitu na drugi.
Praca ze stylami
8.00 min.
Praca na długich dokumentach wymusza stosowanie stylów. Jak sprawnie zarządzać treścią i wyglądem tekstu? Bez użycia stylów będzie to czasochłonne i niewydajne.
Tworzenie szablonu dokumentu
8.00 min.
Jak utworzyć szablon dokumentu z innymi ustawieniami marginesów niż domyślne, i ze stałymi elementami, które zawsze są wstawiane do dokumentu, takie jak: data, numery stron, logo.
Tworzenie szablonu firmowego na bazie szablonu Ms Word
6.00 min.
Jak zaktualizować szablon Ms Word wprowadzając konkretne dane firmowe, gdzie znaleźć szablony niestandardowe i jak nimi zarządzać.
Podstawowe metody pracy z nagłówkiem i stopką
8.00 min.
Jak powtarzać treści na wielu stronach dokumentu u góry lub u dołu kartki. Inne na pierwszej stronie, inne na parzystych i nieparzystych Jak nimi zarządzać.
Zarządzanie treścią i strukturą w widoku Konspekt
6.00 min.
Jak przenosić całe partie tekstu w obrębie dokumentu i wyznaczać odpowiednią strukturę treści. Jak przenieść rozdział 2 za rozdział 3 i do tego zrobić z niego podrozdział rozdziału 3.
Praca z przypisami
7.00 min.
Przypisy pozwalają na dodanie dodatkowych informacji do właściwej treści. Mogą być końcowe lub dolne.
Odsyłacze
12.00 min.
Patrz strona …. Czasem to się przydaje.
Tworzenie automatycznych spisów treści i ilustracji
8.00 min.
Tworzenie automatycznych spisów treści i lustracji. Konieczne dla wszystkich, którzy nie chcą zastanawiać się, czy po zmianie wielkości czcionki lub dopisaniu tekstu nie zmieniła się strona danego rozdziału.
Tworzenie indeksów dla długich dokumentów
12.00 min.
Automatyczne tworzenie indeksów dla haseł w długich dokumentach.
Nagłówek i stopka, praca na sekcjach dokumentu wielostronicowego.
10.00 min.
Aby ustawić różne treści w nagłówku lub w stopce należy odpowiednio przygotować dokument poprzez podziały na sekcje. Numerowanie dokumentu również może być rozdzielone dla każdej sekcji.
Śledzenie zmian -praca w trybie Śledzenia Zmian
11.00 min.
Praca grupowa w formie podstawowej, sprawdzanie zmian dokonanych w dokumencie przez współpracownika lub klienta. Szczególnie ważne dla prawników i menagerów.
Śledzenie zmian- Porównywanie skorygowanej wersji z oryginałem
5.00 min.
Praca grupowa w formie zaawansowanej, pozwala na sprawdzanie zmian dokonanych w dokumencie przez współpracownika lub klienta.
Śledzenie zmian-zbieranie poprawek z dwóch dokumentów do jednego - Połącz
7.00 min.
Śledzenie zmian-zbieranie poprawek z dwóch dokumentów do jednego.
Tworzenie etykiet
11.00 min.
Jak przygotować etykiety adresowe z adresami osób, kótrym chcemy przesłać zaproszenia.
Korespondencja seryjna
9.00 min.
Jak przygotować serię listów lub maili do grupy osób.
Przygotowanie seryjnego katalogu adresów
8.00 min.
Jak przygotować spis maili za pomocą narzędzia korepondencji seryjnej