Szkolenie w praktyce



Szczegóły szkolenia

Zamów

89.00 PLN

kurs Excel - poziom podstawowy

kurs Excel - poziom podstawowy

+
-
 

Podstawowe operacje w Ms Excel

Pierwsze kroki w Ms Excel

Pierwsze kroki w Ms Excel. Wprowadzanie danych do komórek. Pierwsze operacje na obiektach Excela. Wstawianie wierszy, kolumn, komórek i arkuszy, poszerzanie, zwężanie kolumn.

8,50 min

Przygotuj profesjonalną tabelę do ewidencjonowania danych. Nie pozwól na błędne dane.

Aby nie było problemu z obliczeniami i raportowaniem Twoje dane muszą być wprowadzone w sposób odpowiedni. Liczby muszą być traktowane, jeko liczby, a teksty, jako teksty. Określ typ danych, które mają znaleźć się w komórkach. Zabezpieczamy się przed błę

8,25 min

Tworzenie bezpiecznego systemu ewidencji

Tworzymy bezpieczny, czyli odporny na błędy wprowadzania system ewidencjonowania z wykorzystaniem dynamicznych tabel i poprawności danych.

9,50 min

Tworzenie obliczeń w Ms Excel

Zautomatyzuj obliczenia za pomocą formuł.

Pierwsze formuły. Jakie są metody liczenia w programie Excel? Obliczenia za pomocą adresowania względnego i bezwzględnego.

4,00 min

Jeżeli formuła, która została napisana ma działać dla innych komórek musisz poznać metody kopiowania formuł

Jak już napiszesz wzór, to jak go przenieść do innych komórek i dlaczego jest to możliwe.

5,00 min

Zastosowanie funkcji SUMA.

Funkcja Suma należy do najczęściej używanych w Excelu. Można ją stosować lub wywoływać na kilka sposobów.

5,00 min

Excel ma kilkaset wbudowanych funkcji. Poznaj najpierw podstawowe z nich.

Wprowadzenie podstawowych funkcji: Suma, Średnia, Max, Min, Ile.Liczb.

5,00 min

Praca z funkcjami suma, ile.liczb, średnia, max, min. Metody zaznaczania komórek, które są obliczane.

Praca z funkcjami suma, ile.liczb, średnia, max, min. Metody zaznaczania komórek, które są obliczane. Przygotowanie mini raportu.

5,10 min

Stosowanie funkcji obliczeniowych w osobnym arkuszu.

Wyliczenia za pomocą podstawowych funkcji w osobnym arkuszu. Praca z formułami z oznaczeniami arkuszy

8,00 min

Bez umiejętności zaokrąglania Twoje wyniki mogą zwracać nieznaczne błędy.

Czasem wyniki formuł muszą być zaokrąglone. Nieraz do jednej lub dwóch miejsc po przecinku, lecz czasem również do dziesiątek lub tysięcy. Zapoznaj się z funkcją Zaokrąglającą w formułach.

5,00 min

Obliczenia na wielu arkuszach pozwalają na wygodną organizację danych i ich przejrzystość.

Może się zdarzyć, że wyniki muszą znaleźć się w ostatnim arkuszu. Jest to swego rodzaju forma raportu. Zbierz również dotychczasowe informacje o metodach tworzenia formuł i zobacz zastosowanie podstawowych funkcji na wielu arkuszach.

4,10 min

Zamiast adresów komórek w formułach mogą pojawić się nazwy

W formułach można używać nazw. Słowa mogą być przypisywane o komórek i zakresów komórek, a nawet do formuł. Dzięki tej metodzie pracy możesz zapewnić swoim formułom przejrzystość.

7,50 min

Funkcje daty i czasu pozwalają na automatyczne obliczenia na danych typu data lub czas.

Chciałbyś otworzyć arkusz i aby formuły aktualizowały się automatycznie według aktualnej daty lub godziny. Do tego wykorzystasz funkcje Dziś i Teraz. Przy okazji ponownie pojawi się temat obliczeń w Ms Excel.

10,80 min

Jeżeli to funkcja, która podejmie decyzję w zależności od tego, czy warunek jest spełniony, czy nie.

Obliczenie w dowolnej komórce mogą wymagać sprawdzenia wyniku w innej komórce. Typowa sytuacja może wyglądać tak: dajemy premie, ale jedynie pracownikom, którzy nie opuścili ani jednego dnia w pracy. Obliczenie premi wymagało będzie zastosowania warunku,

8 min

Zaawansowane obliczenia na datach i czasie.

Obliczenia na datach i szczególnie godzinach w Ms Excel mogą stanowić wyzwanie dla osoby, która nie wie, jak rozumieć datę i godzinę w Ms Excel. W przykładzie tym stosujemy funkcje zaorąglające i tekstowe.

8,58 min

Obliczenia na datach i godzinach z wykorzystaniem niestandardowych formatów.

Obliczenia na datach i szczególnie godzinach w Ms Excel mogą stanowić problem dla tych, którzy nie rozumieją jak działa data i godzina w Ms Excel. W przykładzie tym stosujemy formatowanie niestandardowe.

6,50 min

Kopiowanie formuł w Ms Excel, wklejanie specjalne, kopiowanie atrybutów.

Czasem wynik formuły, na przykład sumy, chcesz przekopiować w inne miejsce. Masz kilka możliwości, aby to wykonać. Często zmieniasz układ danych i chcesz, aby dane z kolumn znalazły się w wierszach lub na odwrót.

9,67 min

Często importujemy dane do Excela z SAPa lub programów księgowych, magazynowych. Jak je obrobić, uporządkować? W tym celu skorzystamy z podstawowych funkcji tekstowych.

Podstawowe przygotowanie danych w Ms Excel. Funkcje tekstowe pozwalają na łączenie danych z kilku komórek, rozłączanie, zamienianie liczb, które są traktowane, jako tekst, mimo prawidłowego wpisu na liczby, czyszczenie spacji i znaków niedrukowanych. Fun

11,50 min

Analiza i raportowanie

Prosty raport wykonany metodami wykorzystującymi ręczne sumowanie komórek.

Tworzymy podstawowy raport w sposób prymitywny, bez wykorzystania profesjonalnych metod, wstawiając wiersze i sumując funkcjami.

10,87 min

Sortowanie, czyli porządkowanie danych w tabeli.

Podstawowe porządkowanie danych w Ms Excel może zostać zrealizowane za pomocą polecenia SORTUJ.

12,00 min

Profesjonalny, automatyczny raport na bazie sum częściowych

Jak szybko stworzyć profesjonalny raport z automatycznym podsumowaniem danych. To jest to od czego musisz zacząć chcąc przygotowywać ekspresowo i bez wysiłku raporty w Ms Excel za pomocą kluczowej metody jaką jest stosowanie sum częściowych.

6,42 min

Profesjonalny, automatyczny raport na bazie sum częściowych przygotowany do druku

Profesjonalny, automatyczny, prosty raport obrazujący zestawienie wynagrodzeń i godzin nadliczbowych przepracowanych w firmie w podziale na stanowiska. Przygotowany do wydruku pozwala na pełną i komfortową analizę.

5,67 min

Raport z sumami częściowymi z różnymi funkcjami podsumowującymi

Automatyczny raport obrazujący zestawienie sprzedaży w podziale na sprzedawców, wykonany na tabeli składającej się z kilkuset pozycji. Obliczamy średnią sprzedaż, najwyższą sprzedaż każdego sprzedawcy i ilość sprzedaży.

4,35 min

Filtrujemy duże ilości danych tekstowych

Jak wyciągnąć dane tekstowe spełniające odpowiednie kryteria z dużej tabeli Excela, czyli na przykład z tabeli pracowników wyświetlamy jedynie kierowników.

9,00 min

Filtrujemy duże ilości danych liczbowych

Jak wyciągnąć dane liczbowe spełniające odpowiednie kryteria z dużej tabeli Excela, czyli na przykład z tabeli pracowników wyświetlamy jedynie tych, którzy zarabiają powyżej jakiejś kwoty.

11,85 min

Szybko i bezbłędnie raportujemy Tabelą Przestawną.

Jak przygotować raport wyników sprzedaży w sposób najczytelniejszy za pomocą Tabeli Przestawnej. Jakie metody ułożenia danych zastosujemy w zależności od potrzeb.

11,58 min

Raportujemy Tabelą Przestawną z wykorzystaniem różnych funkcji podsumowujących

Raport Tabeli Przestawnej najczęściej składa się z sum, lecz często możesz potrzebować innych funkcji takich jak średnia, max lub licznika.

6,20 min

Przygotowanie atrakcyjnych tabel do druku

Podstawowe funkcje statystyczne: min, max, średnia, min.k. Wprowadzenie formatów warunkowych.

Obliczenia na godzinach z wykorzystaniem funkcji statystycznych MIN, MIN.K i SUMY. Podstawowe formatowanie warunkowe. Pracujemy na godzinach.

3,50 min

Jak w Ms Excel przygotować atrakcyjną tabelkę i poprawnie ją wydrukować?

Jak przygotować ładnie i profesjonalnie wydruk tabelki w Ms Excel.

15,30 min

Kolejna tabelka poprawnie sformatowana i gotowa do wydruku

Jak przygotować skomplikowaną tabelkę, zawierającą kilka poziomów scalonych komórek do wydruku w sposób atrakcyjny.

19,62 min

Formatowanie warunkowe pozwala pokolorować komórki, które spełniają określone kryteria.

W jaki sposób pokolorować lub oznaczyć dane, które spełniają określone kryteria. Na przykład przeterminowane produkty, pracowników najlepiej zarabiających itp.

14,50 min

Tworzymy prosty harmonogram odpowiednio sformatowany, zabezpieczony i przygotowany do druku.

Tworzymy tabelę harmonogramu z wykorzystaniem formatowania warunkowego, sprawdzania poprawności. Zobacz jak stworzyć wiersz lub kolumnę z kolejnymi datami. Film pokazuje również, jak zabezpieczyć tabelkę przed błędnymi wpisami jak stworzyć reguły , które

8,63 min

Jak podzielić tabelkę Excela na strony. Jak powtórzyć pierwszy wiersz tabeli na wydruku na wszystkich stronach.

Przygotowanie do druku długiej tabelki. Podział ręczny na strony, wpasowanie na szerokość, nagłówek i stopka. Powtarzanie na każdej stronie wydruku nagłówka tabelki i pierwszych kolumn. Metodą nową i starą.

20,33 min

Tworzenie wykresów- zwiększanie przejrzystości raportów

Tworzenie i formatowanie wykresów.

20 min

Analiza symulacji

Szukaj wyniku rozwiąże problem taki jak znalezienie netto z brutto lub inne tego typu równania.

Narzędzie konieczne dla sprawnego wyszukiwania na przykład wartośći kwoty netto przy założeniu, że znamy brutto. Więcej o narzędziach do analizy symulacji znajdziesz w kursie Excel poziom 2.

6,37 min
 

Programy szkoleń

Uwagi i błędy

Pliki COOKIES

Kontakt